10 to the 21, 2014
Bestehend aus
10 to the 21: Nanospoke
16-mm-Film, s/w, stumm, Endlosband
2’
10 to the 21: One thousandth of a millionth of a millionth of a second
Fotogravur
22,6 x 32,5cm; gerahmt
10 to the 21: Target Area Petawatt
16-mm-Film, s/w, optischer Ton, Endlosband
4’30’’
10 to
the 21: Relativistic Electron Beams driven by Laser-induced
Transparency in Solids
Fotogravur-Diptychon
83 x 103.5 cm; gerahmt
Kamera Jamie Cairney
Kameraassistent Chris Connatty
Central Laser Realisierung Martin Tolley
Elektro-Magnetische Auslöser Rob
Heathcote
Tonschnitt James Harrison
Negativschnitt Steve Farman
Kopiert von DeJonghe Film Postproduction
Original auf Kodak Motion Picture Film
Im Auftrag von Berlin Biennale for Contemporary Art
Mit Unterstützung von Central Laser Facility, STFC
Rutherford Appleton Laboratory, UK;
Frith Street Gallery, London; Marian Goodman Gallery, New York/Paris
Zugang zur Central Laser Facility mit freundlicher Erlaubnis von John Collier
Dank an Central Laser Facility: David Carroll, Rob Clarke, Chris
Spindloe; The University of Strathclyde: Ross Gray, Haydn Powell, Paul McKenna
Weiterer Dank an Simon Challenor, MCS; Kenneth
Graham, KS Objectiv, Amanda Saville, Antigone Dean, Tony Leonard, Anita Tscherne, Cleo Walker, Chris Frey, Len
Thornton; no.w.here, London, Mathew & Rufus Hale
Installation Kenneth Graham, KS Objectiv
Alle Arbeiten Courtesy Tacita Dean; Frith Street Gallery, London; Marian
Goodman Gallery, New York/Paris